Käyttö- ja toimitusehdot

Authentic.fi -sivusto toimii verkkopalveluna, jossa myydään tuotteita laskutus- ja yhteystietonsa ilmoittaneille käyttäjille (asiakkaille). Alle 18-vuotiaat tarvitsevat verkko-ostoksien tekemiseksi huoltajan kirjallisen suostumuksen. Asioimalla verkkopalvelussa asiakas hyväksyy verkkopalvelun käyttö- ja toimitusehdot sekä tietoturva- ja rekisteriselosteen. Verkkopalvelussa noudatetaan yleisiä verkkokauppaa koskevia toimitusehtoja sekä tässä kuvattuja Authentic Finnish –verkkokaupan erityisiä toimitusehtoja. Asiakasta pyydetään tutustumaan kulloinkin voimassa oleviin käyttö- ja toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden muutoksiin verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdoissa.

1. Tilaukset

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu Authentic.fi –verkkopalvelussa. Asiakas tekee tilauksen valitsemalla haluamansa tuotteet ostoskoriin sekä vahvistamalla tilauksensa verkkopalvelun ohjeiden mukaisesti. Asiakkaan tulee tarkistaa ennen tilauksen hyväksymistä ostoskorin sisältö, joka listaa tilatut tuotteet, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksen yhteydessä asiakas ilmoittaa yhteystietonsa sekä tilauksen toimitusosoitteen. Rekisteröityessään verkkokauppaan asiakas voi myös seurata aiempia omia tilauksia ja verkkokauppaostoksia. Verkkokaupan asiakastietojen käsittely ja säilytys on kuvattu verkkopalvelun tietoturva- ja rekisteriselosteissa.

2. Hinnat ja maksut

Authentic Finnish –verkkokauppa pidättää oikeuden tuotteiden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Kaikki verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%). Asiakkaat EU-alueen ulkopuolella vastaavat toimitettujen tuotteiden osalta oman maansa tulli- ja ALV -maksuista.

Tilaukset maksetaan ostoskorin täyttämisen jälkeen valitsemalla jokin Stripe Checkout-verkkomaksupalvelun kautta toimitettavista maksutavoista. Tiedot verkkokaupassa käytössä olevista eri maksutavoista löytyvät omalta sivultaan. Maksutavan valinnan jälkeen maksutapahtuma siirtyy kunkin raha- tai luottolaitoksen verkkomaksupalvelun järjestelmään. Stripe sekä kunkin raha- ja luottolaitoksen verkkomaksupalvelu vastaavat asiakkaan ja verkkopalvelun välisestä rahaliikenteestä sekä asiakkaan tilitietojen säilyttämisestä.
Maksun jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus, jossa vahvistetaan tilatut tuotteet, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilausvahvistus toimii samalla kuittina tilauksesta.

3. Tuotteiden toimitus

Authentic Finnish –verkkokauppa toimittaa verkkopalvelussa tilatut tuotteet asiakkaalle, kun asiakas on suorittanut tilauksen maksun maksuehtojen mukaisesti ja asiakas on saanut tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilatut tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Tuotteiden toimituksiin liittyvät toimitusajat ja hinnat löytyvät omalta sivultaan.

Tarjoamme nopeat ja luotettavat toimitukset sekä erittäin kilpailukykyisen ja yksinkertaisen toimituskulujen hinnoittelun asiakkaillemme ympäri maailmaa. Toimituskulut riippuvat ainoastaan toimitusmaasta tai maanosasta. Lisäksi kaikki EU-alueen asiakkaat saavat ilmaisen toimituksen kun ostossumma on vähintään 100€. Toimitus on ilmainen EU:n ulkopuolisiin maihin kun ostossumma on vähintään 150€.

Authentic Finnish –verkkokauppa toimittaa tuotteita lähes kaikkiin EU:n talousalueen maihin sekä Australiaan, Uuteen Seelantiin, Japaniin, Etelä-Koreaan, Kiinaan, Venäjälle, Yhdysvaltoihin ja Kanadaan. Tilausten toimituksesta muihin maihin voi kysyä asiakaspalvelustamme.

4. Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä kauppa yleisten verkkokauppaa koskevien sekä Authentic Finnish -verkkokaupan toimitusehtojen mukaisesti. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun (service@authentic.fi). Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, tuotteesta on tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksen hoitaneelle yritykselle. Authentic Finnish –verkkokauppa ei vastaa kuljetusyhtiöstä johtuvista viivästyksistä tai virheistä.

Kaupan peruutuksesta on aina ilmoitettava verkkopalvelusta löytyvällä tuotepalautuslomakkeella. Asiakkaan tulee täyttää tuotepalautuslomake ja palauttaa tuotteet määräajan kuluessa. Asiakkaalta palautuva tuote on lähetettävä verkkokaupan palautusosoitteeseen 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus ei koske toimituskuluja. Jos asiakas haluaa vaihtaa tuotteen toiseen, tuote on palautettava verkkokaupan palautusehtojen mukaisesti ja asiakkaan tulee tehdä uusi tilaus verkkokaupassa. Rahat palautuneesta tuotteesta välitetään asiakkaalle käyttäen samaa maksutapaa, jota asiakas on tilausta tehdessään käyttänyt. Rahat palautetaan verkkomaksupalvelun kautta 2-5 arkipäivän sisällä siitä kun tuote on palautunut palautusosoitteeseen. Asiakas vastaa virheettömien tuotteiden palautuskuluista.

5. Vastuu verkkopalvelusta

Authentic.fi –verkkopalvelu pyrkii tarjoamaan asiakkaalle turvallisen, tehokkaan ja sujuvan käyttökokemuksen. Palvelussa saatava asiakaspalaute otetaan huomioon verkkokauppaa edelleen kehitettäessä.

Authentic Finnish –verkkokauppa ei vastaa verkkopalvelun huolto- tai asennustoimista aiheutuvien keskeytyksien aiheuttamista tiedon muuttumisesta tai katoamisesta eikä kolmansista johtuvista tiedonsiirtoon liittyvistä ongelmista, häiriöistä tai katkoksista. Verkkokauppa ei myöskään vastaa siitä riippumattoman syyn (force majeure) aiheuttamista esteistä, virheistä tai keskeytyksistä verkkopalvelussa tai niiden aiheuttamista vahingoista taikka muusta epäsuorasta vahingosta.

Mahdolliset Authentic.fi –verkkopalveluun liittyvät erimielisyydet asiakkaan palveluntuottajan välillä pyritään ratkaisemaan neuvotteluilla. Mikäli osapuolten välisiä erimielisyyksiä ei saada ratkaistua neuvotteluissa, erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.